Tre spillere burde vært utvist: - Tottenham må straffes

KOMMENTAR: Flere Tottenham-spillere viste seg fra sin verste side på mandag. Ingen fikk rødt kort - nå må de straffes.

Foto: Rex Features

Kommentar

Hvordan i all verden endte denne kampen med 22 spillere på banen. Det klarer jeg ikke å fatte. Tottenham-spillerne mistet disiplinen helt og selv om Chelsea-spillerne ikke gjorde noe for å hindre det, kan de ikke ta skylden for det. 

Det skriver tidligere Premier League-dommer Graham Poll i sin spalte i Mail Online. Poll mener at Eric Dier, Mousa Dembele og Kyle Walker alle burde vært utvist i kampen. 

Så da var det ikke bare mine Chelsea-briller som lurte meg. Flere er enig i at Tottenham-spillerne sin oppførsel var uakseptabel. 

Men det har egentlig ikke vært noen store reaksjoner på det som skjedde i går. Flere legger det fram som om dette bare var et helt vanlig hatoppgjør med situasjoner begge veier. 

Hvor er raseriet over den skammelige handlingen til Dembele? Hvor er reaksjonen på at Rose dytter en 69 år gammel mann over ende etter kampen? Hvorfor er det akseptabelt at Dier går inn i tre helt forferdelig taklinger i løpet av en kamp? 

Mange lagde morsomheter ut av at Dembele stakk fingrene sine i øyet på Diego Costa på sosiale medier. TV2-studio brukte ikke ett minutt på det engang. Hva om det hadde vært Costa som gjorde dette mot Dembele? Hykleriet er ikke til å tro. 

Det var mer fokus på at Diego Costa var involvert i situasjonene. Og det var han. Costa leter etter trøbbel og han er i disse situasjonene hele tiden. Det er ikke tilfeldig, men det betyr, i mitt hode, ikke det er greit å stikke han i øyet. En kvalmende handling som ikke fikk reaksjonen den fortjente. Vi får se på reaksjonene neste gang Costa gjør noe liknende. 

En situasjon det ble reaksjoner på var da Cesc Fabrégas ble tråkket på handen av Erik Lamela. Da fikk Fabregas kritikken for å vise hånden hans til dommerne flere ganger, men ikke Lamela, som med vilje tråkket på hånden hans. Jeg sliter med å finne en måte det gir mening på. 

Jeg liker at det er høy temperatur. Det gjør det veldig underholdende, men det går en grense og folk må slutte å velge ut hva de skal bli sinte over i fotballen. Reagere ikke nøytrale supportere i denne kampen på Tottenhams oppførsel, må de godta når dette skjer mot deres lag. 

Det er mange Tottenham-spillere som kan straffes i ettertid her. Minst tre spillere burde vært utvist. Så gjenstår det å se hva Det engelske fotballforbundet gjør. 

Partnere

Chelsea FC Hjemmeside
CSN pa Facebook
CSN pa Twitter
Reiseshop

Kontakt

www.chelsea.no - Chelsea Supporters Norway - Kontakt

Chelsea.no er ikke ansvarlig for innhold på eksterne nettsider det linkes til. Kopiering av materiale fra Chelsea.no til bruk andre steder er ikke tillatt.