– Hva skjer egentlig i Chelsea?
Skrevet av Simon Hobberstad   
søndag 17. juni 2018 12:56

Jeg sitter å koser meg med VM, men klubblaget mitt har en ekstremt viktig sommer foran seg og det skjer absolutt ingenting.

Den engelske pressen har vært utrolig selvsikre på at Antonio Conte vil forlate Chelsea ved slutten av sesongen i lang, lang tid nå, men italineren har fortsatt jobb.

Conte uttalte til slutt at folk vil få vite hva som skjer etter FA-cup finalen, etter han en hel sesong hadde "ignorert" spørsmål om fremtiden sin.

FA-cup finalen ble spilt. Chelsea vant - vi feiret. Dagene etter ventet vi. Hva er nyheten? Blir det slutt for Antonio Conte? Er en erstatter klar?

Jeg satte på varslinger på @ChelseaFC sine tweets og forventet nyheter om managersituasjonen når som helst. For uansett hva jeg mener om selve avgjørelsen, vil jeg gjerne at den blir tatt slik at vi faktisk kan få tid til å gjøre det vi må i overgangsvinduet.

Men det eneste jeg fikk varsler om var tilbakeblikk på tidligere sesonger, bursdagsønske til spillere som Florent Malouda og avstemning om hvem som kom til å vinne treningskampen mellom England og Nigeria.

Jeg skrudde etterhvert av varslingene. Jeg får jo høre om det hvis det skulle skje noe uansett. Det ble til slutt heller å se etter andre medier sine rapporter.

Matt Law fra Telegraph er en av de som har vært mest aktiv. Han var veldig på saken om at Napolis Maurizio Sarri kom til å ta over og jeg gjorde meg vel egentlig klar for dette utfallet. Spesielt da flere italienske kilder virket skråsikre på at dette kom til å skje.

Plutselig kom det et sitat fra Sarris agent opp i nyhetsloggen som leste: "Hvem er Chelsea? Er de en fotballklubb? Jeg har kun hørt om Napoli."

Mens Sky Sports meldte at Chelsea ikke ville ansette han på grunn av sin fortid. Nevnte Matt Law i Telegraph påsto etterpå at dette var feil og at fortiden ikke hadde noe å si. I følge han var det i så fall heller snakk om penger.

Så da bestemte mediene seg for at nå var det franske Laurent Blanc som var aktuell for Chelsea. Disse ryktene døde kjapt ut igjen og i skrivende stund er det tilbake på Sarri. Italienske kilder mener han kan bli klar så fort som neste uke, men den halvveis troverdige delen av engelsk media holder seg fortsatt rolige.

Det er heller ingen solide kilder som linker Chelsea til noen store signeringer. Sannsynligvis siden klubben vil ha ny manager på plass, men da må jo dette skje snart? Liverpool, Arsenal og Manchester United er allerede godt i gang. Skal vi få et nytt vindu der vi utsetter det til Deadline Day og panikksignerer noen da alle andre avtaler ikke går?

Vi har jo blitt linket til Aleksandr Golovin da, etter hans opptreden mot Saudi-Arabia. En link jeg vil nominere som århundrets mest åpenbare kobling etter den åpningskampen.

Alle Chelsea-nyheter for øyeblikket er bare surr. Ingen virkelig sikre kilder melder noe skikkelig konkret og vi vet rett og slett bare ikke hva som skjer.

Jeg har i utgangspunktet en sterk mening om hva som bør gjøres, men etterhvert er det nesten som jeg ikke bryr meg om det og heller bare vil ha en avgjørelse, selv om det er en jeg er uenig med.

Dette tullet har vi ikke tid til i det som kommer til å bli en meget vital sommer for Chelsea.

 
Billetter Billetter

Neste kamper

ti. 25 sep. kl. 20.45
Liverpool (b) (LC)


lø. 29 sep. kl. 18.30
Liverpool (h) (PL)


Siste Resultat

lø. 15 sep. kl. 16.00
Cardiff City (h) 4-1

Videonyheter

Facebook

Annonse