På en torsdag: Nyttårsforsetter for 2018
Skrevet av Alperton   
torsdag 28. desember 2017 21:58

Nytt år, nye muligheter – for andre til å komme med løfter de må holde overfor meg.

ER DET PÅ TIDE å få fjernet noen kilo? Få i gang treningen foran det motbakkeløpet i august? Stumpe sigaretten?

Les tidligere utgaver av På en torsdag her.

Ikke begynn på en mandag. Det er et tips jeg innbiller meg er bra. Mandag er allerede en kjip dag, så hvorfor gjøre den kjipere og tyngre ved å pålegge seg selv en haug flere plikter, eller en bråte færre lyster og laster?

BEGYNN TORSDAG etter lunch. Eller neste gang Terje Alsvik Walløe melder været på Kveldsnytt. Eller få søsteren din til spontant å fortelle deg når slankekuren skal begynne via SMS. For eksempel. Men ikke på en mandag.

Mandag er ukens kjipeste dag, som betyr at januar er årets kjipeste måned, som betyr at man ikke begynner på store, livsforringende prosjekter denne måneden. Ikke ha noen nyttårsforsetter, med andre ord. Ta deg et påskeforsett istedenfor. Eller et olsokforsett, kanskje.

JEG SKAL ALTSÅ IKKE ha noen nyttårsforsetter i år – såpass håper jeg er bragt på det rene – og selv om jeg for så vidt har anbefalt andre å følge samme mønster, betyr ikke det at det vil bli avsagt ett og annet nyttårsforsett eller noen New Year’s resolutions i det søndag blir mandag og 2017 blir 2018.

La oss derfor ta utgangspunkt i at Chelsea-spillerne skal komme med noen forsetter. Her er i så fall hva jeg ønsker at de skal love seg selv – i ingen spesiell rekkefølge.

N’Golo Kanté – At han kan lære seg å skyte litt oftere fra distanse.

Kurt Zouma – At han skal gå 12 måneder uten en karrieretruende skade.

Eden Hazard – At han skal signere en tiårskontrakt med Chelsea.

Marcos Alonso – At han, med Premier Leagues flotteste sveis, skal bli frontfigur for Franck Provost, Wella, Herbal Essences eller noen andre shampoo-merker.

Cesc Fabregas – At han aldri kaster den magiske hatten.

Alvaro Morata – At han flytter til Norge i det ungen fødes, slik at vi kanskje kan få noen talentfulle gener på spissplass på det norske landslaget om 18 år.

Pedro – At tennene hans stiller opp i en look-a-like-konkurranse med Freddie Mercurys tenner.

Thibaut Courtois – At han kan få litt orden på familiesituasjonen rundt om i Europa, sånn at vi slipper denne overgangsuroen.

Tiemoué Bakayoko – At han kan finne formen. Godformen.

Victor Moses – At han skal terpe på å få ballen forbi førsteforsvarer minst dobbelt så ofte som han gjør nå.

Antonio Rudiger – At han må få litt mer særpreg, sånn at det blir lettere å komme på morsomme ting om han på lister som dette.

Willian – At han skal smile neste gang han scorer et mål.

Michy Batshuayi – At han kan imponere like mye på banen som han gjør på Twitter.

Gary Cahill – At han skal slutte med hælspark.

Andreas Christensen – If it ain’t broken, don’t fix it; Andreas skal bare fortsette utviklingen, så han trenger ikke gjøre store grep. Han kan eventuelt ha som nyttårsforsett at han må lære seg å sjonglere, eller noe annet utenomsportslig.

David Luiz – At han bestemmer seg for, dersom han skal bytte klubb, å bli verdens aller, aller, aller, aller, aller dyreste forsvarsspiller.

Sånn. Så får vi se hva gutta faktisk setter som nyttårsforsetter.

Ha en blå helg, og et blått nytt år!

- Alperton

PS! Hvor mange eks-Chelsea-spillere har senere i karrieren gått hen og blitt presidenter? Nå har vi ihvertfall én; George Weah ble FIFA Årets spiller i 1995, og ble lånt ut til Chelsea i 2000, hvor han scoret i debuten mot Tottenham, samt mot Liverpool og Wimbledon, pluss at han var med å vinne FA-cupen det året. Nå er han blitt president i Liberia..!

Billetter Billetter

Neste kamper

sø. 05 aug. kl. 16.00
Manchester City (b) (CS)

lø. 11 aug. kl. 16.00
Huddersfield (b) (PL)

Siste Resultat

lø. 19 mai kl. 18.15
Manchester United (h) 1-0

Videonyheter

Premier League

Pos      Spilt  Poeng