Claus Lundekvam med nytt konsept for Chelsea-supportere

Den tidligere stopperkjempen Claus Lundekvam har lansert et nytt konsept og Chelsea FC er den første toppklubben som lanseres.

Claus Lundekvam har de siste par årene jobbet med et nytt og unikt konsept for fotballsupportere, og Chelsea FC er den første toppklubben som lanseres. Frem t.o.m. 15. oktober 2023 får Chelsea Supporters Club Norway og lesere av chelsea.no 10% rabatt ved å bruke rabattkoden "CHELSEANO". 

- Gjennom mange år har jeg jobbet med psykisk helse, noe som har vært utrolig spennende og ikke minst, givende. Likevel har jeg savnet å være en del av fotballverdenen, og da spesielt rundt klubbene i Premier League, forteller Claus Lundekvam.

- Med vårt nye konsept rettet mot fotballsupportere, har jeg igjen fått mulighet til å reise rundt i England og ta opp igjen gamle relasjoner, og bygge nye, med klubber som blant annet Chelsea, forteller den tidligere Southampton-spilleren.

Konseptet Claus snakker om er nettbutikken www.bornsupporter.com som tilbyr offisielle Chelsea FC «fødselsplakater» som kunden selv kan tilpasse med blant annet ved å legge til barnets navn på plakaten. Illustrasjonene skaleres til barnets eksakte fødselslengde i skala 1:1 og er et hyggelig minne om hvor stort barnet ditt var den dagen det ble Chelsea-supporter – den dagen det ble født.

Lundekvam forteller videre om konseptet: - Som de fleste andre foreldre, opplevde også jeg at barna ble så store så altfor fort. Med våre plakater vil du alltid kunne huske hvor lite ditt barn var den dagen det kom til verden. Samtidig sørger vi for at ditt barn får på seg riktig drakt fra dag en. Den store skrekken er jo å få en datter eller sønn som holder med «fienden»!

Apropos fiende, så har Claus aldri hatt noe anstrengt forhold til Chelsea, heller tvert imot: - I min tid bodde mange av Chelsea- og Southampton-spillerne relativt nærme hverandre, så det var naturlig at vi tilbrakte mye tid sammen på fritiden, forteller mannen fra Austevoll.

- Flere av dem er fortsatt meget gode venner som jeg snakker med jevnlig. Tore André Flo er selvfølgelig en av dem. Vi feiret jul sammen da vi bodde i England, og som alle vet, er jo han en ordentlig bra fyr tvers gjennom, sier 50-åringen og forteller videre om tiden på balløya. 

- En annen jeg har hyppig kontakt med er Wayne Bridge, mens Ken Monkou og Graeme Le Saux, for å nevne noen, er noen jeg snakker med i ny og ne. Også i forbindelse med Born Supporter har klubben gitt et virkelig godt inntrykk. I en rotete periode sportslig sett, har alle involverte i klubben opptrådt uhyre profesjonelt og vært særdeles hyggelige. Vi har inngått 3-års-avtale med Chelsea, og ser frem til å samarbeide med klubben de neste årene. 

Chelsea-plakatene kommer i åtte forskjellige Chelsea-design fordelt på tre serier – «Classic», «Watercolor» og «Geometric».

- Vi har forsøkt å lage ulike design med en viss bredde, slik at alle skal ha mulighet til å kjøpe en plakat som passer i sitt hjem. På den ene siden har vi «Classic»-illustrasjonen som består av en tidløs, klassisk Chelsea-drakt, og på den andre siden har vi «Geometric» som er en mer abstrakt versjon med et rent og moderne uttrykk. Midt imellom har vi «Watercolor» som er en litt mer leken draktversjon, der drakten er i vannfarger.

Bakgrunnen til en av plakatdesignene (ikke avbildet) viser et bilde av Stamford Bridge som Claus har mange gode minner fra. 

- Til tross for at vi ikke klarte å ta med oss så mange poeng hjem til Southampton, med unntak av en 4-2-seier i 2001/2002-sesongen, var Stamford Bridge en av mine absolutte favorittstadioner. Det er en stor stadion, samtidig som den er meget intim med en fin atmosfære. I tillegg hadde alltid Chelsea mange gode spillere det både var moro og utfordrende å spille mot.

- Fra mine tidligee år kan jeg nevne Gianfranco Zola og Tore André. Likevel må jeg dra frem Mourinhos første periode som manager, som jeg opplevde som helt spesiell. Selv om det var umulig for oss å vinne på Stamford Bridge, så var det en unik aura rundt Mourinho og klubben, og spillerstallen på den tiden oste av kvalitet.

Kvalitet har også vært et nøkkelord under utviklingen av Born Supporter-konseptet og -plakatene, kan Claus fortelle.

- Våre plakater kan ikke sammenlignes med noen andre fotballplakater som finnes på markedet i dag. Man kan godt si at vi er like mye inne i «kunstverdenen» som i «fotballverdenen». Illustrasjonene er laget av dyktige, profesjonelle illustratører, under trykkprosessen benyttes topp moderne maskiner, og plakatene trykkes på høykvalitets kunstpapir. Resultatet er at plakaten har lang levetid og et eksklusivt utrykk.

- De fleste blir foreldre kanskje en, to eller tre ganger i løpet av helt et liv. Når man skal kjøpe noe til minne om sitt livs største øyeblikk, så synes vi det fortjener å være av ypperste kvalitet. Vi mener å ha lykkes med dette, en oppfatning også Chelsea deler.

Claus sier at det skal være enkelt og gå raskt å lage sin egen Chelsea-plakat.

- Vi har investert mye i at bestillingssiden skal være smidig og fungere sømløst. Du velger enkelt design på plakaten og oppgir barnets fødselsdata som navn, lengde og vekt og dato. Illustrasjonen blir automatisk skalert til samme lengde som oppgitte fødselslengde. Når du tilpasser din plakat, får du hele tiden underveis en «live» forhåndsvisning av plakaten, slik at du ser hvordan din plakat vil bli seende ut. Plakat (og eventuelt ramme) leveres hjem til deg på døren.

Claus gleder seg til fortsettelsen, uten å røpe for mye om hvilke andre klubber som vil lanseres fremover. - Det jeg kan si er at Chelsea ønsker at flere toppklubber i Premier League skal være med på Born Supporter for å skape blest om prosjektet, og at vi allerede har et par avtaler til på plass.

- Det ligger selvfølgelig i kortene at mitt kjære Saints er en av klubbene som vil lanseres innen kort tid, selv om de dessverre ikke denne sesongen spiller på det nivået de hører hjemme. Vi håper først og fremst at våre plakater blir godt mottatt av Chelsea-supporterne, og med Born Supporter håper jeg å videreføre det jeg alltid hadde som mål som profesjonell fotballspiller – skape gode minner for supporterne.

Born Supporter ønsker å tilby Chelsea Supporters Club Norway og lesere av chelsea.no følgende introduksjonstilbud:

10 % rabatt på alle plakater, rammer og gavekort!
Bruk rabattkode: CHELSEANO
Tilbudet gjelder t.o.m. 15. oktober 2023
Klikk https://bornsupporter.com/chelsea/ for å gå direkte inn på Chelsea-siden.



 

Partnere

Chelsea FC Hjemmeside
CSN pa Facebook
CSN pa Twitter
Ving

Kontakt

www.chelsea.no - Chelsea Supporters Norway - Kontakt

Chelsea.no er ikke ansvarlig for innhold på eksterne nettsider det linkes til. Kopiering av materiale fra Chelsea.no til bruk andre steder er ikke tillatt.