Tid for FA Cup igjen, og vi møter Stoke på Stamford Bridge etter en dårlig periode med to tap på rad (Inter og ManCity, for de som hadde glemt det).
Ballack og Belletti soner karantene. Ifølge Physioroom skal Zhirkov, Deco, Essien og Bosingwa være klare, men tviler på de to sistnevnte vil starte denne kampen. Cech og A. Cole er som kjent fortsatt ute med skade.
Jeg ønsker forøvrig følgende lagoppstilling:
Hilario Ferreira - Ivanovic - Alex - Zhirkov J. Cole - Mikel - Lampard - Malouda Drogba - Sturridge
Turnbull er et keeper-alternativ, men Hilario har mer erfaring, og kampen mot ManCity er den eneste kampen der han har vært direkte dårlig for oss. Han bør kunne reise seg (sammen med laget, vel og merke). Viktigste er uansett å ha en kampklar keeper mot Inter på brua om et par uker!
Carvalho og Terry trenger hvile, og Alex har knapt spilt denne sesongen.
Sturridge vil jeg gi muligheten foran Anelka fordi ... Anelka har hatt måltørke i det siste, og dessuten ønsker sikkert Sturridge å fortsette å score i hver runde av FA Cupen.
Du vil aldri se et Chelsea lag uten Terry i en kvartfinale i FAC så lenge Carlo er sjef. Uansett hvor dårlig han har vært i det siste, så er det Terry som leder laget ut mot Stoke.
Tror ikke vi får tilbake noen av de skadde gutta til denne (Zhirkov, Essien, Bosingwa) Så laget blir utrolig "tamt" på pairet.
Stoke mangler Schowcross (eller hvordan det skrives) etter sitt røde mot Arsenal. Ellers er det bare å sette seg godt til rette, hive innpå valium og håpe at de ikke får for mange dødballer. Er jo ikke bare cornere og frispark vi må unngå i denne kampen, men innkast på egen banehalvdel.
Resepten mot Stoke; IKKE legge seg bakpå dersom vi får 1-0 målet. Fortsette å presse dem høyt, slik at de ikke får sjansen til å pælme ballen inn i feltet vårt mange ganger. Får Stoke mer enn 5 cornere og mange innkastmuligheter så slipper vi GARANTERT inn mål.
Gruer meg til dette, for de to siste kampene har vært tragisk dårlige, og vi mangler viktige folk. Mitt STORE ønske er at vi spiller så bra på midtbanen (uansett hvem som spiller der) at Carlo skjønner at Ballack er crap, og aldri bruker han noe mer.
Tror forøvrig Sturrigde kommer til å starte, FaCupen har jo vært "hans" hittil, med mål i hver runde, så synes Carlo bør gi han muligheten til å fortsette trenden.
_________________ What a player. What a man. What an absolute diamond of a footballer.
The critics, the haters, they cannot touch Frank Lampard now. Not
after last night. Not after that penalty. He won, they lost. He stood
tall, they skulked in the background.
Jeg er mer optimistisk til å spille med Terry fra start nå. Det er jo tross alt en hjemmekamp, så han får ingen pipekonsert fra andre enn bortefansen. Faktum er likevel at han fikk vel så mye støtte som piping for England mot Egypt, og han spilte en god kamp for England. Pipingen dabbet fort av etter hvert også. Å bruke både Ivanovic, Terry og Alex kan jo være lurt mot et lag som Stoke også.
Det er en kjip skadesitasjon vi har for tiden, og selv om mangelen på A. Cole og Cech merkes, så er Essien, Bosingwa og Zhirkov like rundt hjørnet - heldigvis. Om vi i tillegg kan få Deco til å spille så godt som han tidvis har vist at han kan, så kan han også bidra til at vi forhåpentligvis avslutter sesongen med noen trofeer!
Gjør ikke så mye..han er som Terry, meget rusten atm. Hadde nok brukt Alex mot Stoke uansett. Må se til å gi Alex noe mer kamper nå, ellers drar han sikekrt sin kos i sommer.
Essien og Bosingwa skulle i utgangspunktet vere klare til Inter på brua, men det ser ut som de ikke rekker det. Zhirkov er klar til Inter men kanskje ikke Stoke. Med Carvalho ute vil jeg se Ivanovic sammen med Terry om det skal la seg gjøre.
_________________ "Jeg er sikker på at Chelsea ikke liker å spille mot Liverpool. Når de snakker og snakker før kampen, betyr det at de er usikre. Kanskje de er redde?"
Rafa Benitez, før et vettskremt Chelsea vant 4-1 på Anfield
essien har vel like lite kamptrening som han hadde då han avgjorde tilsvarende returmøte mot juve i fjor?
_________________ Chelsea gave me such an unbelievable opportunity at such a young age. That's why I want to give my whole career to Chelsea and the fans because without them, I would be nothing, simple as that.
Bosingwa er ute for resten av sesongen. Han må operere på nytt! Meget synd for oss, som kunne fått en solid dekning på begge backplassene, siden A.Cole ble skadet.
Mener vi bør starte med: Iva,Terry,Alex,Ferreira,Mikel,Lampard,Malouda,J.Cole,Drogba,Anelka.
Anelka må få spille på seg selvtillit etter noen dårlige kamper. Dette kan han klare på Brua i en slik kamp!!
_________________ Keegan after Chelsea winning 0-2 at St.James':
"In the second half they stepped up a gear, and when they step up a gear it almost look like you stepped down 2!"
essien har vel like lite kamptrening som han hadde då han avgjorde tilsvarende returmøte mot juve i fjor?
Ja, men man vinner ikke i lotto to ganger på rad.
trur ikkje det er snakk om å vinne i lotto.. mannen er jo overmenneske, så når han går på 80% er han 20% over alle andre
_________________ Chelsea gave me such an unbelievable opportunity at such a young age. That's why I want to give my whole career to Chelsea and the fans because without them, I would be nothing, simple as that.
Hehe sant nok, men nå har vi i det siste fått erfare at selv Terry kan gjøre det dårlig, og da tror jeg dessverre Essien kan det samme. Nå ser det dog ikke ut til at han rekker Inter kampen uansett.
Jeg er skeptisk foran denne kampen, basert på vårt lags prestasjoner i det siste. Jeg håper vi vinner med et par mål, men dette kan fort bli mer spennende enn vi ønsker.
Ryktes at essien har fått ett lite tilbakefall, og blir ute litt lengre enn planlagt.. så han er NEPPE med i troppen mot stoke.. Ivano - Terry og Alex - Ferreira Mikel Lamp - Malouda Joey drogba - sturridge
Her må vi stille med toppet lag... Blir mulig vanskelig å score mange mål mot Stoke i denne kampen... Vi har vert elendige på dødball stort sett hele sesongen.. Og jeg er redd vi kommer til å slippe inn mål og... Spesielt med Rory Delap sine livsfarlige innkast, det kommer til å bli skummelt men jeg tror og håper chelsea drar dette i land
Det er tross alt et PL-lag vi møter i en knockout turnering her. Vi har også gått på to strake tap, så Ancelotti bør ikke eksperimentere og rotere for mye. Det er sent i sesongen, og vi er nødt til å ha et lag som presterer når vi virkelig må. Vi har en rekke skader å ta hensyn til, samt to spillere som soner karantene.
Om det er sånn at Van Aanholt er klar, har fungert med resten av laget på trening og det er muligheter og aktuelt å bruke spilleren mot Inter, så bør han enten starte på venstreback eller komme inn underveis i kampen. Dersom Carvalho og Zhirkov er klar, går disse inn og tar sine plasser i laget.
_________________ Not once has anyone ever seen such a rise of pure hypocracy. I'll instigate I'll free your mind, I'll show you what I've known all this time
Hvorfor håper alle på hilario i mål ?? Han holder ikke 3 divisjons nivå engang. Håper virkelig på Ross Turnbull . Hilario var mye av grunnen til vi tapte mot City ! . Å jeg vil ikke ha et tap til ! La turnbull stå ..
Hvorfor håper alle på hilario i mål ?? Han holder ikke 3 divisjons nivå engang. Håper virkelig på Ross Turnbull . Hilario var mye av grunnen til vi tapte mot City ! . Å jeg vil ikke ha et tap til ! La turnbull stå ..
Hilario har kun spilt 2 mindre gode kamper for Chelsea, hvis jeg husker rett. Disse var borte mot Blackburn i CC og nylig hjemme mot City. Det jeg derimot har sett av Turnbull så langt denne sesongen har vært dårlig. Fyren er 3 keeper for en grunn. Likevel ønsker jeg å gi Ross flere sjanser i fremtiden. Men ikke mot Stoke i en FA Cup kvartfinale.
_________________ When we're good they never remember
When we're bad they never forget
Jeg ser det er svært mange som har endret syn på Hilario pga. hans opptreden mot City. Han har vært generel stabil denne sesongen, sett bort i fra sist kamp. Og til de som roper etter Turnbull, tro meg. Han er langt ifra bedre, tvert i mot. Det jeg har sett av han for reservene har vært d-å-r-l-i-g, og han hadde heller ingen god kamp mot APOEL.
Hilario over Turbull.
Spent på å se om Ancelotti har baller nok til å gi van Aanholt spilletid, jeg tviler. Tror han heller omskolerer Malouda, eller bruker Ferreira i posisjonen, framfor å gamble med en ung og urutinert spiller som potensielt kan gjøre det bedre. Det samme med Matic, nå mangler vi en hel del midtbanespillere, og dette burde være en fin anledning til å gi han en mulighet.
Godt at Shawcross soner rødt, viktig spiller.
_________________ Øvrebø missed so many penalties, he could play for England. The Guardian
Keeperdebatten; Den keeperen som er best i feltet av de to bør spille. Stoke er nesten verre en det Wimbledon var på sitt verste til å pælme høye baller inn i motstander-feltet, og dermed er det viktig å ha en keeper som kan komme ut og plukke alle disse.
Hvordan laget blir i morra, med Cech, Bosingwa, Carvalho, Cole, Zhirkov, Essien, Belletti og Ballack ute er jo helt håpløst å tippe, men å sette inn debutanter i en kvartfinale i FAC når vi sliter spillemessig er ikke noe Carlo kommer til å gamble på.
Nå vant Arsenal over Burnley, og United kommer vel til å knuse Wolves rimelig enkelt, så da er vi på delt 2.plass på tabellen. Med de skadene vi har, og den interne uroen som herjer oss nå, så er nok FAC det eneste vi kan håpe på i år.....
Laget blir nok noe sånt; Hilario, Ivanovic, Alex, Terry, Ferreira-Mikel, Lampard, Malouda, J.Cole-Drogba, Anelka.
Er det noe vi IKKE trenger så er det klovnen Kalou utpå der. Han stopper jo flere Chelsesa angrep enn det motstanderens stoppere gjør i løpet av en kamp.
Hadde JEG tatt ut laget, så ville jeg satt Anelka i toppen av diamanten, og kjørt Sturridge sammen med Drogba foran, og da satt ut J.Cole som ikke er i nærheten av å være i form.
Veldig spent på hvordan laget reagerer på to tap på rad, og 6 baklengs på disse to kampene......
Hadde JEG tatt ut laget, så ville jeg satt Anelka i toppen av diamanten.
Jeg synst at det å sette Anelka på toppen av diamanten som du vil Vinje ville vært et dårlig valg pga av en ting: Han går for det meste med ballen og det virker som om han ikkje vil ha mål.. Men det kan vere jeg tar feil og at han faktisk gjør det bra
Hadde vært utruli gøy å sett VanAarnold og Matic spille.. men tviler veldig på dette, siden det er en viktig kamp. Maliouda eller ferreira starter nok på backplassen.
keeper, Hillario uten TVIL! Han er veldig stabil og gjør skjelden feil (ser bort fra city kampen), og dette tiltross for at han spiller kun noen få kamper for a-laget i året. Imponerende av han. Midtbanen blir, mikel, lampard, malouda, joey desverre spiller nok Anelka på topp i stede for sturridge.. Sad but true..
Jeg synst at det å sette Anelka på toppen av diamanten som du vil Vinje ville vært et dårlig valg pga av en ting: Han går for det meste med ballen og det virker som om han ikkje vil ha mål.. Men det kan vere jeg tar feil og at han faktisk gjør det bra
Grunnen til at Anelka går mye med ballen til tider er fordi han blir sendt ut på vingen hele tiden. Der har han ikke mange alternativer, og blir da gående med ballen. Siden han har sidelinja på den ene siden så er det naturlig at han går innover i banen, men jeg tror han ville hatt veldig godt av å ligge bak Drogba og Sturridge i midten. På den måten kan han gå begge veier, og bruke rykket sitt i vesentlig mer sentral beliggenhet på banen. Dersom han ligger på toppen i diamanten vil han også komme seg oftere inn i boksen, der han helt klart er farligere enn på vingen. Så fort Anelka får sjansen i midten (når Drog er ute) så scorer han mål. Garantert!
Hadde vært utruli gøy å sett VanAarnold og Matic spille.. ..
Van Aarnold vil du ikke finne på benken engang, og Matic får som best plass på den benken. Om Matic skal få spille så må vi lede 5-0, det må være spilt minst 80 minutter og vi må ha fått minst èn midtbanespiller skadet! Da kanskje....
Brukere som leser i dette forumet: Google Adsense [Bot], MSN [Bot] og 2 gjester
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet