Leste idag med denne 25-mannstroppen som skal gjelde denne sesongen? Fungerer den sånn at man velger ut 25 faste menn fra klubben som utgjør troppen, slik at ingen utenom denne kan spille ligakamper? Veit ikke hvorvidt dette er nytt eller alltid har vært gjeldende, har bare aldri hørt om det før. Isåfall er jeg uansett spent på hvilke spillere som blir inkludert i år.
shalbala
Innleggets emne: Re: Chelsea 2010/2011
Skrevet: Tir 27 Jul, 2010 21:17
Skribent
Alle som er unde 21 år 31.august 2010 slipper man å registrere. Dvs at selv om det bare er en plass igjen i troppen kan man bruke 100 spillere på under 21.
_________________ Tor Martin
www.wamkam.com
matta
Innleggets emne: Re: Det er trist, men sant.
Skrevet: Tir 27 Jul, 2010 23:02
Kakuta, Bruma og Borini er jo alle under 21, så de blir vel ikke telt med i en registrering
_________________ What a player. What a man. What an absolute diamond of a footballer.
The critics, the haters, they cannot touch Frank Lampard now. Not
after last night. Not after that penalty. He won, they lost. He stood
tall, they skulked in the background.
Marius
Skrevet: Tir 27 Jul, 2010 23:10
Godt poeng
shalbala
Skrevet: Ons 28 Jul, 2010 15:17
Skribent
Marius skrev:
Hvis du ikke tar med de du har i parentes har du en tropp på 20 spillere. Med de nye reglene så har vi lov til å ha 25 spillere. Hvis vi legger på en keeper så er vi oppe i 21.
Mitt tips er at det kommer 2 nye spillere (tar også høyde for at RC drar)
Om den troppen er god nok til å vinne PL ? Tja, holder vi oss skadefri så trur jeg det kan gå
Spillere som Bruma, Aanholt, Sturridge, Borini osv trenger ikke å bli registrert, da de er under 21, 31.august. Så vi han kjøpe en del før vi går over kvoten, så å spekulere rundt registreringen på hvor mange som kommer og går blir feil.
www.wamkam.com
SamsungC
Innleggets emne: Generasjonsskiftet i CFC
Skrevet: Ons 28 Jul, 2010 22:49
I år synes jeg vi burde satse mer på de yngre ;
zolaforever
Innleggets emne: Re: Gaël Kakuta
Skrevet: Tor 29 Jul, 2010 01:03
SamsungC skrev:
Det gjør Ancelotti også siden han har tatt opp 5 unge til førstelaget
Wendelinho
Innleggets emne: Re: Pre season: Eintracht Frankfurt (A) Søndag 01 Aug kl 16:
Skrevet: Tor 29 Jul, 2010 10:44
Jeg ser en mye større fremtid i Bertrand.
shalbala
Skrevet: Tor 29 Jul, 2010 10:49
Skribent
Bertrand blir 21, Aanholt er blir 20. Aanholt er bedre defensivt enn Bertrand, Bertrand er vassere offensivt.
Jeg liker backer som hovedsaklig er gode bakover, derfor går min stemme til Patrick
www.wamkam.com
Vinje
Skrevet: Tor 29 Jul, 2010 13:15
Moderator
zolaforever skrev:
SamsungC skrev:
Det gjør Ancelotti også siden han har tatt opp 5 unge til førstelaget
Og disse fem skal erstatte Ballack, Deco, Belletti, J.Cole og Stoch
Stoch var den jeg mente var nærmest A-laget, og han lot vi gå til Tyrkia (scoret i CL kvalliken i går) og hadde et rykende bra VM. Men neida, Carlo solgte han og beholder spillere som Scott Sinclair og Di Santo. Forklar meg den om noen kan?
De 5 gutta som kommer inn i stallen er til sammen like gamle som Ballack og Deco, og har kanskje 90 minutter fotball bak seg på A-laget. De skal erstatte gutter som har vunnet CL, PL, FAC og Ligacup...... og som vel har et par hundre kamper under beltet.
Virker på meg som Carlo har lagt sin elsk på måten Wenger driver på. Han vil også bruke 17-18 åringer, og havne på 3-4 plass i serien, og kanskje få en ligacup-finale i ny og ned. Håper virkelig Roman snart setter skapet på plass og beordrer nye spillere. Problemet er at jo nærmere man kommer seriestart, jo mindre er lysten til andre klubber å selge sine beste spillere...............
henkeS
Skrevet: Tor 29 Jul, 2010 14:34
For en pessimisme. Eller realisme som du sikkert kaller det. Stoch? Han har spilt 2 min for a laget så han er det bare tull å ta med. Belletti var ikke noe særlig innvolvert i fjor, og Joe cole var helt elendig. Eneste som jeg vil si var viktig for oss i fjor var ballack og til dels Deco. Tror nok Matic kan komme på nivå til begge de og kakuta kan bli bedre. Så jeg mener at det ikke er noe spesielt skummelt at disse forsvinner. tror vi skal få se en sesong nå hvor ungguttene virkelig blomstrer og slår igjennom
5Times
Skrevet: Tor 29 Jul, 2010 16:47
henkeS skrev:
For en pessimisme. Eller realisme som du sikkert kaller det. Stoch? Han har spilt 2 min for a laget så han er det bare tull å ta med. Belletti var ikke noe særlig innvolvert i fjor, og Joe cole var helt elendig. Eneste som jeg vil si var viktig for oss i fjor var ballack og til dels Deco. Tror nok Matic kan komme på nivå til begge de og kakuta kan bli bedre. Så jeg mener at det ikke er noe spesielt skummelt at disse forsvinner. tror vi skal få se en sesong nå hvor ungguttene virkelig blomstrer og slår igjennom
Matic på nivå med Ballack? God jul!
At vi ikke kan stole på unggutta og trenger forsterkninger, er det ingen tvil om. Se på Arsenal. De er det eneste topplaget i England som har satset en del på unggutter, og hvor har det ført dem? Til tredje og fjerde plasser i ligaen. Og Arsenal har et akademi som er mye bedre enn Chelsea sitt. Do the math, folkens.
xypher
Skrevet: Tor 29 Jul, 2010 17:16
Vinje skrev:
Og disse fem skal erstatte Ballack, Deco, Belletti, J.Cole og Stoch
Det kreves ikke veldig mye "erstatting" i mine øyne, selv om jeg er enig i at det er en anelse tynt. Vinduet stenger ikke før om en drøy måned.
- Stoch var på lån hele sesongen, så han trenger ingen erstatter. - Joe Cole var skadet til slutten av november, og var god i totalt 90 minutter i det som var igjen av sesongen. - Belletti? Spilte han i det hele tatt? - Deco. Det eneste jeg har hørt om Deco siden han kom tilbake fra skaden han pådro seg mot United høsten 2008 er hvor mye penger han suger ut av klubben med sin alt for høye lønn. Han var crap forrige sesong også, men tidvis bedre enn sesongen før. Det blir ikke vanskelig å "erstatte" han heller. - Ballack er den eneste av de nevnte som faktisk har prestert stabilt, og som har vært en 1st team regular, men han fyller 34 i september og var blant de aller, aller best betalte i klubben, og det må finnes en bedre og billigere løsning - og jeg er forsåvidt enig i at ikke Matic er det i øyeblikket.
Vinje skrev:
Stoch var den jeg mente var nærmest A-laget, og han lot vi gå til Tyrkia (scoret i CL kvalliken i går) og hadde et rykende bra VM. Men neida, Carlo solgte han og beholder spillere som Scott Sinclair og Di Santo. Forklar meg den om noen kan?
Det kan tenkes at Stoch rett og slett ikke var med i fremtidsplanene. Om det kommer inn bud på Di Santo og Sinclair, så må du gjerne si ifra.
Vinje skrev:
De 5 gutta som kommer inn i stallen er til sammen like gamle som Ballack og Deco, og har kanskje 90 minutter fotball bak seg på A-laget. De skal erstatte gutter som har vunnet CL, PL, FAC og Ligacup...... og som vel har et par hundre kamper under beltet.
Hvis de gjennomsnittlig er ca. 20 år, og 20*5=100 og 100/2=50, så da er det vel kanskje på tide å få Deco og Ballack ut av klubben. Meritter er selvsagt ikke alt her i verden, og det nivået Ballack og Deco har prestert på det siste året gjør dem ikke akkurat gode nok til å bli vernet.
Vinje skrev:
Virker på meg som Carlo har lagt sin elsk på måten Wenger driver på. Han vil også bruke 17-18 åringer, og havne på 3-4 plass i serien, og kanskje få en ligacup-finale i ny og ned. Håper virkelig Roman snart setter skapet på plass og beordrer nye spillere. Problemet er at jo nærmere man kommer seriestart, jo mindre er lysten til andre klubber å selge sine beste spillere...............
Litt tidlig å konkludere allerede nå, synes du ikke? Han har jo betalt for å få byttet en 30-åring mot en 28-åring, og det er jo ikke veldig Wenger-aktig.
Wendelinho
Skrevet: Tor 29 Jul, 2010 20:51
Javel. Så Ashley Cole er ikke god da? Heller ikke Maxwell? Evra?
Håvard
Skrevet: Tor 29 Jul, 2010 21:02
Han kan jo såklart mene at A.Cole er en superback selv om han f.eks. liker Terry bedre. Det betyr ikke at shalbala synes at A.Cole er en dårlig back bare fordi han foretrekker en annen spiller. Jeg liker Kuranyi bedre enn Messi, men kvalitetsmessig så er Messi best.
_________________ DROGBA - Elfenbenskysten og Chelsea
Kerean
Skrevet: Fre 30 Jul, 2010 00:56
Å sammenligne van Aanholt med A. Cole blir vel litt drøyt også. Shalbala feier på ingen måte alle under en kam med sin kommentar, men bare viser sin preferanse, og jeg er enig. Jeg foretrekker backer som er bedre defansivt orientert, men likevel er det viktig å huske at så lenge Ancelotti spiller 4-1-2-1-2 så vil backene være først og fremst vår vidde, og hvis vi spiller 4-3-3, så blir backene enda viktigere for å skape det viktige overtallet på midtbanen. Derfor er A. Cole en viktig brikke i spillet til Chelsea og han er en av verdens beste backer.
_________________ - Surely you can't be serious? - I am serious, and stop calling me Shirley!
Chris
Skrevet: Fre 30 Jul, 2010 10:21
Wendelinho: Nå trur jeg Shalbala mente at i den unge alderen der går det på talent, og hvor mye man kan forbedre seg på offensive og deffensive.
Når du tar opp A.Cole,Evra osv så er dette spillere som er i verdensklassen. Dvs de er bunnsolide forover som bakover. Dette er IKKE Patrick og Bertrand enda. Så det går litt på hvem av dem som kan bli best/gode
shalbala
Skrevet: Fre 30 Jul, 2010 12:49
Skribent
Wendelinho skrev:
Javel. Så Ashley Cole er ikke god da? Heller ikke Maxwell? Evra?
Ashley Cole er best bakover på banen. Han er verdens beste venstreback bakover og en av de beste fremover. Og Maxwell er ikke spesielt god, nei. Evra er også god bakover og fremover.
Bertrand er god fremover og svakere bakover. Aanholt motsatt.
www.wamkam.com
Ole J
Skrevet: Fre 30 Jul, 2010 17:24
Blir mye snakk om regler vi må forholde oss til og at vi skal ha en tropp på så og så mange med den ene alderen osv...
Det Chelsea må forholde seg til er at vi i fremtiden må ha minst 8 homegrown spillere, og for å klare det må vi enten svi av 250 mill på spillere som Miller, Young osv... som er dårligere enn de vi har i dag eller for alvor ta i bruk våre talenter.
Det vil si at 4 og 5 valg i forsvaret må være Mancienne og Bruma, og skal vi handle ny stopper i sommer må denne være erstatningen for Carvalho og Alex. Borini eller Di Santo må våre gode nok som tredjevalg. Sturridge må kunne spille 10 kamper på rad om Anelka er skadet. Kakuta bør kunne ta over for Malouda uten at det blir katastrofe.
Dette er steget vi må ta med dagens Chelsea. Markedet, økonomien og fremtidens regler pålegger oss dette. Selv City som bruker uendelig med penger kommer til å slite med kvoten, ettersom de få homegrown som er gode er i topp 4 og behøver ikke stikke til City
_________________ Kiss my ass!
Toft94
Skrevet: Fre 30 Jul, 2010 19:34
Anelka regnes vel som homegrown? Han gjør det på FM hvertfall, samme med Mikel.
_________________ Øvrebø missed so many penalties, he could play for England. The Guardian
Marius
Skrevet: Fre 30 Jul, 2010 20:16
Sitat:
To qualify as home grown, a player will have had to be registered for at least three seasons at an English or Welsh club between the ages of 16 and 21.
Anelka var i Arsenal 97-99
Wendelinho
Skrevet: Fre 30 Jul, 2010 20:49
Han har vel spilt på alle mulige lag?
shalbala
Skrevet: Fre 30 Jul, 2010 20:49
Skribent
Nei. Bertrand kommer ikke til å bli noen Chelseaspiller. Tviler også på at Aanholt blir lenge i klubben, da han er ønsket av mange og vi har verdens beste venstreback. tviler på at Petrick gidder å være i klubben til han er ferdig.
www.wamkam.com
shalbala
Skrevet: Fre 30 Jul, 2010 20:50
Skribent
De eneste to jeg føler meg sikker på at er Chelseaspillere som spiller mer eller mindre fast om noen år er Kakuta og Jeffrey Bruma.
www.wamkam.com
Wendelinho
Skrevet: Fre 30 Jul, 2010 21:46
Kakuta er dårligere enn Sinclair i hurtighet og utholdenhet, men resten er han bedre i. Kakuta er bedre enn Di Santo i alt. Matic er jo snart en bestefar, og vi anser han som ung?
Jenspm
Skrevet: Fre 30 Jul, 2010 22:55
Skribent
Wendelinho skrev:
Kakuta er dårligere enn Sinclair i hurtighet og utholdenhet, men resten er han bedre i. Kakuta er bedre enn Di Santo i alt. Matic er jo snart en bestefar, og vi anser han som ung?
Matic er 21. Vanlig debut-alder ute i Europa ligger på 21-22 år..
Ole J
Skrevet: Fre 30 Jul, 2010 23:10
Uansett hvem i stallen som er homegrown i dag, så er det fremtiden jeg tenker på.
_________________ Kiss my ass!
xypher
Skrevet: Lør 31 Jul, 2010 21:04
shalbala skrev:
De eneste to jeg føler meg sikker på at er Chelseaspillere som spiller mer eller mindre fast om noen år er Kakuta og Jeffrey Bruma.
Jeg er helt enig. Kakuta var U-19 EMs beste spiller, mens Bruma ser ut som en fremtidig stopperkjempe i verdensklasse. Spesielt McEachran av resten ser bra ut, det samme gjør Conor Clifford, om enn i en litt mindre grad.
simena
Innleggets emne: Re: Generasjonsskiftet i CFC
Skrevet: Lør 31 Jul, 2010 22:43
Noen som så i Dagbladet i dag at de klarte å skrive at vi ikke har en stor nok tropp med såkalte "engelske" spillere slik at vi bare har en tropp på 22 spillere?
Håvard
Innleggets emne: Re: Generasjonsskiftet i CFC
Skrevet: Lør 31 Jul, 2010 23:14
simena skrev:
Noen som så i Dagbladet i dag at de klarte å skrive at vi ikke har en stor nok tropp med såkalte "engelske" spillere slik at vi bare har en tropp på 22 spillere?
Ja. for en teit regel altså! Snart blir dette like innviklet som MLS!
_________________ DROGBA - Elfenbenskysten og Chelsea
Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot], Google Adsense [Bot], Janv og 1 gjest
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet